5 tips om jouw online evenement beter te organiseren en te verkopen met Eventrite

Veel evenementen mogen niet meer op locatie worden gehouden en ondernemers organiseren nu meer bijeenkomsten online. Daarom kijk ik vandaag naar de mogelijkheden die Eventbrite ons biedt op het gebied van online evenementen.

Eventbrite is een mooi platform waar allerlei evenementen worden aangeboden. Als ondernemer plaats en verkoop je jouw evenement gemakkelijk met Eventbrite . Je hebt op die manier toegang tot veel potentiele klanten.

Hieronder deel ik 5 tips die je helpen jouw online evenement beter te organiseren en te verkopen met Eventbrite.

Tip 1: Voeg relevante tags toe aan je evenement

Deze tip is niet zozeer alleen voor je online events, maar voor alle events die je op Eventbrite aanbiedt. Toch deel ik deze met je. Je wilt natuurlijk dat je event gevonden wordt. Voeg relevante tags toe te voegen aan de basisgegevens van je event. Daardoor kunnen potentiele deelnemers jouw event makkelijker vinden.

Tip 2: Pak uit bij de beschrijving van je evenement

Dit is je verkoopkans, dus maak er een feestje van. Je kan behalve je tekst ook afbeeldingen en video elementen toevoegen. Haal alles uit de kast en overtuig je potentiele deelnemers dat ze zich aanmoeten melden bij jouw evenement. Voor het organiseren van online evenementen is het tevens handig om hier ook eventuele softwarevereisten zijn. Dan komen jouw deelnemers niet voor verassingen te staan.

Tip 3: Stel de locatie in op online evenement

Door bij de basisgegevens aan te geven dat het een online evenement betreft, komt er een extra pagina online beschikbaar. Alleen mensen met een ticket zien deze pagina.

screenshot Eventbrite

Je kan hier links naar je website, livestream, bestanden, tekst, afbeeldingen en video elementen toevoegen. Een centrale plek voor jouw deelnemers om de informatie over jouw online evenement te krijgen.

screenshot Eventbrite Pagina online evenement

Tip 4: Koppel je andere systemen met Eventbrite

Je werkt waarschijnlijk buiten eventbrite met nog een aantal tools. Als je je systemen zoals Go-To-Meeting/Training/Webinar, HubSpot, Vimeo, Webex, YouTube, ZoHo CRM of ZOOM koppelt kan je gebruik maken van verschillende opties om de informatie over je deelnemers over te hevelen.

Tip 5: Deel informatie vooral en informeer je deelnemers over deze nieuwe informatie.

In aanloop naar je online evenement wil je meer informatie delen met je deelnemers. Bijvoorbeeld extra informatie over een spreker, voorbereidingsmateriaal of de webinarlink. De informatie kan je druppelsgewijs beschikbaar maken. Ieder stukje informatie dat je toevoegt aan je pagina online evenement kan je voorzien van een datum en tijd dat deze zichtbaar is. Je kan instellen dat je deelnemers meldingen krijgen dat er nieuwe informatie beschikbaar is gekomen én je kan zelfs differentiëren welke inhoud welke soort deelnemer (op basis van het type ticket) kan inzien.

Al met al ben ik onder de indruk van de mogelijkheden die Eventbrite organisatoren van online evenementen biedt.  

Gebruik je nog geen Eventbrite? Start vandaag: hier vind je de link.

Heb je vragen naar aanleiding van deze blog? Neem contact op en plan een gratis adviesgesprek in met Marjolijn of Edwin. Wij helpen je graag verder!